Вікторина
1. Яка мета українських вечорниць? (Ігри, історії, пісні, ремесло.)
2. На Великдень був звичай – кожен повинен був хоч раз погойдатись на спеціальній гойдалці. Яка мета цього звичаю? (Очищення повітрям.).
2.Який зв’язок між немитим посудом на ніч, не накритим відром, закриванням заслінки у печі і сучасною гігієною? (Запобігання кишковим інфекціям.)
3.Як говорив народ про походження захворювань з психологічної точки зору: «Що гірше від хвороби?»(Печаль); «Від чого болять кості?»(Від злості).
4.З чого виготовляли полотно на сорочки? (Льон і конопля.)
5.Для чого чоловіки Карпат носили широкий шкіряний пояс? (Для оберігання м’язів спини та живота під час важкої праці.)
6. Під час посту люди прагнули не лише до фізичного, а й до духовного очищення. Яким чином? (Не сварилися, прощали образи, зверталися до Бога з молитвами.)
Міні - диспут на тему: «Чи винна людина в своїх хворобах?»
Думки учнів бібліотекар записує в дві колонки.
ВИННА
• Шкідливі звички
• Неправильне харчування
• Недотримання режиму дня
• Зловживання Інтернетом
НЕ ВИННА
• Забруднення середовища
• Спадковість
• Нервове напруження
• Високий темп життя
Питання для обговорення: До якої колонки можна віднести захворювання на СНІД, грип, туберкульоз, а до якої – травми?
Після обговорення вчитель підводить підсумки та інформує учнів, що за офіційними даними здоров’я залежить:
- на 20% від економічних умов;
- на 20% від спадковості та генетичних порушень;
- на 10% від розвитку медицини;
- на 50% від способу життя людини, її ставлення до власного здоров’я.
Як бачите наше здоров’я – в наших руках і нам вирішувати - зміцнювати його чи псувати.
Слайд – шоу «Я обираю»
Заключне слово бібліотекаря.
Сподіваюся, що наша розмова на цьому не закінчиться, а знайде продовження у ваших справах, прагненнях, рішеннях; що сьогоднішній захід матиме відгук у вашому майбутньому. Бажаю вам міцного здоров’я, яке допоможе впевнено йти до обраної мети.
Список використаної літератури
1. Антосик А. П. Здоровий спосіб життя: головні природні фактори: [рух;
фізкультурні тренування й змагання; загартування та ін.] / А. П. Антосик
// Дім. Сад. Город. – 2012. - № 7. – С. 27-30.
2. Антосик А. П. Здоровий спосіб життя: головні природні фактори: [вода; сонячне світло; їжа ] / А. П. Антосик // Дім. Сад. Город. – 2012. - № 6. – С. 28-30.
3. Антосик А. П. Здоровий спосіб життя: головні природні фактори: [повітря; чи правильно ми дихаємо? ; фітонциди] / А. П. Антосик // Дім. Сад. Город. – 2012. - № 5. – С. 21-23.
4. Антосик А.П. Здоровий спосіб життя – що це таке? / А. П. Антосик // Дім. Сад. Город. – 2010. - № 11. – С. 12-13.
5. Біг як здоровий спосіб життя // Коло. – 2012. - № 16. – 19-25 квіт. – С. 15.
6. Савкіна Т. Хочу бути здоровим: виховання потреби в здоровому способі життя
/ Т. Савкіна // Шкільний світ. – 2009. - № 34 (вер.). – С. 10-12.
7. Шпонтак І. М. Життєві навички – шлях до здорового способу життя
/ І. М. Шпонтак // Безпека життєдіяльності. – 2010. - № 5. – С. 24-25.
Матеріал підготувала
провідний методист
Решетилівської ЦРБ Н. В. Кононенко
Відповідальна за випуск
директор Решетилівської ЦРБ Н. І. Денисенко